Ga naar de inhoud
Er zijn 7 resultaten gevonden.
Reset filters

Van PO naar VO

Wat verandert er inhet beweeggedrag van leerlingen en waar vindt de verandering plaats?

 Naarmate leerlingen ouder worden, lijkt de fysieke activiteit van leerlingen af te nemen. Dit terwijl het aantal gereguleerde uren lichamelijke opvoeding toeneemt in het voortgezet onderwijs (VO) ten opzichte van…

Motorische vaardigheid en fysieke activiteit bij kleuters

De invloed van tijdsperiodes en intensiteit van bewegen

Het fundament om een leven lang te bewegen wordt gelegd in de kleuterperiode en daarbij is het essentieel dat kinderen op jonge leeftijd motorisch vaardig zijn. Om kinderen beter te…

Disentangling physical activity and sedentary behavior patterns in children with low motor competence

Children with low motor competence (MC) are at high-risk for physical inactivity, yet little is known about their physical activity (PA) and sedentary behavior (SB) patterns throughout the day. The…

Unravelling environmental influences on children’s physical activity

Dit proefschrift beschrijft een verzameling van acht studies die gericht zijn op het beweeggedrag van kinderen. Dit proefschrift bevat een viertal doelstellingen: het onderzoeken van de relatie tussen de hoeveelheid…

Playability of school-environments and after-school physical activity among 8–11 year-old children

Specificity of time and place

Background: Physical Activity (PA) occurs in several behavioral domains (e.g., sports, active transport), and is affected by distinct environmental factors. By filtering objective PA using children’s school schedules, daily PA can…

Moderators of the longitudinal relationship between the perceived physical environment and outside play in children

The KOALA birth cohort study

Objectives: Promoting unstructured outside play is a promising vehicle to increase children's physical activity (PA). This study investigates if factors of the social environment moderate the relationship between the perceived…

A longitudinal study of children's outside play using family environment and perceived physical environment as predictors

Background: A natural and cheap way of increasing children's physical activity is stimulating unstructured outside play. This study examined whether characteristics of the family and perceived physical environment were associated…