Ga naar de inhoud
Er zijn 9 resultaten gevonden.
Reset filters

De rol van de begeleider tijdens het buitenspelen (2)

Het schoolplein is cruciaal in de ontwikkeling van kinderen omdat het dé plek is voor kinderen om hun motorische vaardigheden te ontwikkelen en ook voor het oefenen van sociale vaardigheden.…

De vijf knoppen voor kwalitatief goed buitenspelen op de basisschool (1)

Op veel basisscholen is rond 10 en rond 12 uur ‘de pauze’. De deuren naar het schoolplein gaan open. De kinderen uit de verschillende klassen rennen naar buiten. De jongens…

Motorische vaardigheden bevorderen

Begeleiders van kinderen op sport- en speelveldjes in de wijk spelen naast het stimuleren van bewegen ook een belangrijke rol bij de breed motorische ontwikkeling van kinderen. Speciaal voor Scholarshippers…

De Keuzewijzer Online Beweegactiviteiten

Op welke manier zorg je voor kwaliteit in een online activiteit? Welke activiteit past het beste bij de interesse, het niveau en de leeftijd van de kinderen? Het Lectoraat Bewegen…

Meer bewegen in en om de scholen in de Westelijke Tuinsteden

Kinderen brengen een groot deel van de schooldag zittend door. Meer bewegen in en om de school zou een manier kunnen zijn om de gezondheid van alle kinderen op school…

De dynamische schooldag

De laatste jaren is er meer aandacht voor het dynamischer maken van de schooldag. Dagen waarop meer wordt bewogen en minder gezeten. In binnen- en buitenland zijn er meerdere beweegprogramma’s…

Keuzewijzer online bewegen

De keuzewijzer Online Bewegen biedt leerkrachten en ouders een overzicht van geschikte en betrouwbare online beweegactiviteiten voor kinderen; gerubriceerd per leeftijdsgroep en elk gekoppeld aan een doel. De keuzewijzer bestaat…

Hoe creëer je een veilige testomgeving in de gymzaal?

‘Beter leren bewegen’ is het motto van de KVLO. Dat roept natuurlijk de vraag op wat beter bewegen is. In de gymles wordt door vakleerkrachten steeds vaker gemeten om de…

Het schoolplein en een gezonde ontwikkeling

De komende drie jaar (2016-2018) stelt de Gemeente Amsterdam voor het project ‘Impuls Schoolpleinen’ drie miljoen euro beschikbaar voor herinrichting van schoolpleinen. In de periode 2014 – 2016 is er…