Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport
Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In…
Sportmarketing, tweede editie
Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol is gaan spelen in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van…
Windsurfen, een lifestylesport op herhaling
Een onderzoek naar windsurfen in Nederland onder 313 regelmatige beoefenaren
Windsurfen is een betrekkelijk kleine sport met een turbulente historie waarover in Nederland tot nu toe weinig onderzoek is gedaan. Daarom is er vanuit het lectoraat van FEHT/SPECO een onderzoek opgestart om…
Sportsponsoring
Tweede editie
Sponsoring wordt steeds professioneler en is niet mer weg te denken uit de moderne sportwereld. Sportsponsoring bekijkt sponsoring vanuit het perspectief van zowel de sponsor als het sponsorobject. In vier delen behandelt…
Sportsponsoring
Bij het realiseren van hun communicatie- en salesdoelstellingen maken veel organisaties gebruik van sportsponsoring. Sponsoring wordt bovendien steeds professioneler en is niet meer weg te denken uit de moderne sportwereld.…
Sportmarketing, derde editie
Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol speelt in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van de sportmarkt.…
Sportmarketing
Dit boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en bekijkt de sport dan ook vanuit een marktgerichte visie. Het eerste deel laat zien op welke markten sportmarketing van toepassing is.…