Ga naar de inhoud
Er zijn 5 resultaten gevonden.
Reset filters

Expertise in talentherkenning en talentontwikkeling

Anno 2022 zijn er in Nederland duizenden talentvolle kinderen/jongeren die hun sport op een hoog niveau beoefenen en de droom van topsporter najagen. Het is echter zeldzaam dat de vakleerkracht bewegingsonderwijs…

Bewegen kun je leren

Beweegvaardigheden ontwikkelen zich niet vanzelf. Kinderen moeten worden uitgedaagd en gestimuleerd om te gaan bewegen, en vooral om te leren bewegen. Door de veranderende samenleving is er een toenemend belang…

Agreement between the KTK3+ test and the athletic skills track for classifying the fundamental movement skills proficiency of 6- to 12-year-old children

The main aim of this study was to determine the agreement in classification between the modified KörperKoordinations Test für Kinder (KTK3+) and the Athletic Skills Track (AST) for measuring fundamental…

Teachers' perceptions of children's sport learning capacity predicts their fundamental movement skill proficiency

The intrapersonal mechanism that drives and explains individual differences in motor development is still a relatively underexplored area of research. In this study, we set out to determine whether in…

De basis ligt in het Sport- en Bewegingsonderwijs!

Dit artikel gaat over de rol die het lectoraat Sporttalent van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen toeschrijft aan het sport- en bewegingsonderwijs (SBO) in het herkennen en ontwikkelen van sportief…