Kinderen met bewegingsuitdagingen ontstaan door ADHD en ASS (3)
Matchen: een richtlijn en praktisch handvat
In het eerste deel van dit artikel hebben we een methodische benadering uiteengezet voor het onderzoeken van het bewegingsgedrag bij kinderen met ADHD en ASS. Hierin stonden drie essentiële vragen…
Kinderen met bewegingsuitdagingen ontstaan door ADHD en ASS (2)
Gedrag systematisch in kaart gebracht
In het eerste deel van dit artikel hebben we een gestructureerde methode om het bewegingsgedrag van kinderen met ADHD en ASS te analyseren geïntroduceerd. Centraal staan drie kernvragen: ‘Wat zie…
Kinderen met bewegingsuitdagingen ontstaan door ADHD en ASS (1)
Van analyse tot actie: aanpak van bewegingsproblemen bij kinderen met ADHD en ASS
Elk kind met bewegingsuitdagingen heeft unieke behoeften als het gaat om fysieke activiteiten. Het is cruciaal om deze behoeften te begrijpen, te herkennen en te erkennen om effectieve ondersteuningsstrategieën te…