Ga naar de inhoud
Er zijn 5 resultaten gevonden.
Reset filters

Start(V)aardig: pedagogische-didactisch handelen in de kleutersport

Om te achterhalen welke aspecten van pedagogisch-didactisch handelen buurtsportcoaches van belang achten binnen de kleutersport, zijn er in 2021 individuele interviews afgenomen. In dit artikel presenteren we de belangrijkste bevindingen…

Effecten fysieke activiteit op cognitie van kinderen in het primair onderwijs

In 2015 zette het NRO (Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek) in samenwerking met het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap onderzoek uit naar de vraag ‘Is er een causale relatie tussen bewegen…

Bewegen en leren moet je combineren

Kinderen op de basisschool brengen dagelijks vier tot zes uur door in het klaslokaal, veelal zittend op hun stoel. Bewegen doen ze in de pauze of tijdens de gymles, maar…

Physically active academic lessons

There is increasing evidence that physical activity can improve cognitive functions of primary school children, especially the executive functions (functions that are important for goal directed cognition and behavior). Physically…

Effecten van fysieke activiteit op cognitie en de hersenen van kinderen in het primair onderwijs

Dagelijkse fysieke activiteit is essentieel voor de gezondheid van kinderen en het aanleren van een fysiek actieve levensstijl. Een fysiek actieve leefstijl waarin matig tot intensief wordt bewogen (bijvoorbeeld joggen,…