Van wet naar werkelijkheid
Bewegingsonderwijs op de basisschool
Een derde van de scholen in het primair onderwijs voldoet niet aan de wettelijke norm van minimaal 90 minuten bewegingsonderwijs per week. Vooral in groep 1 en 2 lukt het…
Mechanisms and contextual factors related to key elements of a successful integrated community-based approach aimed at reducing socioeconomic health inequalities in the Netherlands: a realist evaluation perspective
Reducing health inequalities is a challenge for policymakers and civil society. A multisectoral and multilevel approach is most promising to reduce those inequalities. Previous research showed what key elements of…
A theoretical perspective on why socioeconomic health inequalities are persistent: building the case for an effective approach
Despite policy intentions and many interventions aimed at reducing socioeconomic health inequalities in recent decades in the Netherlands and other affluent countries, these inequalities have not been reduced. Based on…
Involving children in creating a healthy environment in low socioeconomic position (SEP) neighborhoods in the Netherlands: a participatory action research (PAR) project
To ensure that health behavior interventions for children living in low socioeconomic position (SEP) neighborhoods are in line with children’s wishes and needs, participation of the children in the development,…
Negen kernelementen die volgens betrokken professionals bijdragen aan het succes van Zwolle Gezonde Stad
Een integrale, lokale aanpak om gezondheidsverschillen te verkleinen
In dit onderzoek zijn negen kernelementen geïdentificeerd die volgens de betrokken professionals hebben bijgedragen aan het succes van Zwolle Gezonde Stad, een integrale aanpak gericht op het verkleinen van SEGV.…