Ga naar de inhoud
Er zijn 6 resultaten gevonden.
Reset filters

Reguleringsdoelen in po

Hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?

In het bewegingsonderwijs hebben reguleringsdoelen een belangrijke plek in het curriculum. Dat merken we niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Er zijn echter weinig studies over hoe dit in…

‘Inspireren en bewegen’

Aan de slag met de ondersteunende rollen in de les lichamelijke opvoeding

Dit artikel is een soort boekbespreking. Het geeft een duidelijk beeld van hoe men in België omgaat met reguleren. Duidelijk wordt dat de ondersteunende rollen in dienst staan van beter…

Motiverend coachen in de sport

Sportcoaches doen er goed aan de natuurlijke bron van motivatie bij kinderen aan te wakkeren, zodat ze graag naar de sportclub blijven komen, gedreven zijn om hun eigen leerproces in…

Hoe kun je met lichamelijke opvoeding gezondheid bevorderen?

Momenteel worden de lessen lichamelijke opvoeding in Nederland veelal opgebouwd vanuit sportdisciplines of activiteiten (bijvoorbeeld vier weken speerwerpen, vier weken basketbal, vier weken gymnastiek,…), waarbij het verwerven van sportspecifieke vaardigheden in elk…

De doelen van gezondheidsgerelateerde lichamelijke opvoeding

De laatste jaren is er in onze samenleving een duidelijk toegenomen aandacht voor bewegen en sport als onderdeel van een gezonde levensstijl, waardoor ook de les lichamelijke opvoeding steeds meer gezien wordt…

The contribution of preschool playground factors in explaining children's physical activity during recess

Background: low levels of physical activity are characteristic in preschoolers. To effectively promote physical activity, it is necessary to understand factors that influence young children's physical activity. The present study…