Ga naar de inhoud
Er zijn 5 resultaten gevonden.
Reset filters

Samen bewegen regelen in het basisonderwijs

Leerkrachten schakelen vaak leerlingen in als helpers. Zij vinden het thema Bewegen regelen om meerdere redenen belangrijk: zelfstandigheid van leerlingen vergroten, beweegtijd maximaliseren en instructietijd minimaliseren. Uit onderzoek blijkt dat…

Reguleringsdoelen in po

Hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?

In het bewegingsonderwijs hebben reguleringsdoelen een belangrijke plek in het curriculum. Dat merken we niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Er zijn echter weinig studies over hoe dit in…

Op zoek naar een methode bewegen regelen

Een praktijkrelevant onderzoek

De leerstoel en het promotietraject wilden niet alleen een wetenschappelijke bijdrage leveren aan het werkveld, maar ook een praktische, zodat vakleerkrachten handvatten zouden krijgen om kinderen op een betere wijze…

Kan bewegen regelen bijdragen aan de persoonlijke en sociale ontwikkeling van kinderen?

Wie denkt aan bewegingsonderwijs denkt aan beter leren bewegen. Het is per slot van rekening de kern van het vak. Echter, het vak biedt veel meer dan dat. Naast de…

Wat is TPSR en hoe kan ik dit in mijn LO-lessen toepassen?

Om de leerlingen een motiverend leef- en leerklimaat aan te bieden in onze lessen LO, is het belangrijk dat zij zich als jonge opgroeiende volwassenen goed voelen tijdens de lessen,…