Ga naar de inhoud
Er zijn 6 resultaten gevonden.
Reset filters

De inbreng van leerlingen met deskundigheid bekleden

Vakleerkrachten in het basisonderwijs variëren de schaal waarop leerlingen met elkaar bewegen door lessen afwisselend klassikaal, in groepjes of vrij in te richten. De laatste werkvorm wordt ‘vrij’ genoemd omdat…

Over de ongewenste gevolgen van Club Extra

Het is inmiddels meer dan 25 jaar geleden dat de Calo in Zwolle een speciale sportvoorziening oprichtte voor motorisch minder vaardige kinderen die zich moeilijk op een gewone sportvereniging bleken…

Verstopspelen in het basisonderwijs

In het kader van het topic over methoden een praktijkartikel dat inzoomt op de samenwerking van leerlingen onderling en de samenwerking tussen docent en leerlingen. Vorig jaar is aan de methode ‘Bewegen…

Thuis raken in de bewegingscultuur (2)

In de brede school kan na schooltijd het onderwijs in bewegen worden voortgezet. Dit gebeurt door een vervolg te geven op de bewegingsactiviteiten, omgangsvormen en regelingen uit de les bewegingsonderwijs.…

Thuis raken in de bewegingscultuur (1)

Kinderen bewegen graag en gaan hier helemaal in op. Ze doen het met hun hele wezen en ontwikkelen zich zo. Bewegen is een belangrijk ontwikkelingsgebied en verdient daarom goede begeleiding.…

Indrukken van Gordijn

Boek met daarin een overzicht van het wijsgerig-pedagogische denken van Carl Gordijn (1909-1998). Deze pedagoog is in de wereld van de Nederlandse lichamelijke opvoeding bekend geworden als de grondlegger van…