Ga naar de inhoud
Er zijn 8 resultaten gevonden.
Reset filters

Epidemiology and prevention of injuries in physical education classes (intern)

The 4th edition of the Oxford Textbook of Children's Sport and Exercise Medicine is a single-volume reference in the field presented in four sections: exercise science, exercise medicine, sport science…

Motorische vaardigheden bevorderen

Begeleiders van kinderen op sport- en speelveldjes in de wijk spelen naast het stimuleren van bewegen ook een belangrijke rol bij de breed motorische ontwikkeling van kinderen. Speciaal voor Scholarshippers…

Een les niet gevallen, is een les niet geleerd!

Elke dag belanden 500 kinderen met letsel op de eerste hulp (SEH). Dat is één kind per drie minuten. Een val is daarbij één van de belangrijkste oorzaken (zie figuur…

Implementing individually tailored prescription of physical activity in routine clinical care

The prescription of physical activity (PA) in clinical care has been advocated worldwide. This “exercise is medicine” (E=M) concept can be used to prevent, manage, and cure various lifestyle-related chronic…

Epidemiology and prevention of injuries in physical education (intern)

This chapter summarizes the available information on the epidemiology and prevention of injuries sustained during physical education (PE) classes. Te risk of a child sustaining an injury during PE classes is…

Injury prevention in young children

The objectives of this thesis are: To describe the magnitude of the injury risk of a physically active lifestyle in young children. More specifically, the risk of upper extremity injuries. To review the…

Bewegingsarmoedig onderwijs

Er is een duidelijke achteruitgang te constateren in de lichamelijke conditie, motorische vaardigheden en lichaamshouding van jeugdigen. Daarnaast is het bewegingsonderwijs te schamel wat betreft tijd, kwaliteit en accommodatie en…

Lichamelijke opvoeding in perspectief

Uitgave ter gelegenheid van het afscheid als bijzonder hoogleraar in de wetenschap van de lichamelijke opvoeding aan de faculteit der sociale wetenschappen van de Rijksuniversiteit van Utrecht van dr. K.…