Ga naar de inhoud
Er zijn 5 resultaten gevonden.
Reset filters

Samen bewegen regelen in het basisonderwijs

Leerkrachten schakelen vaak leerlingen in als helpers. Zij vinden het thema Bewegen regelen om meerdere redenen belangrijk: zelfstandigheid van leerlingen vergroten, beweegtijd maximaliseren en instructietijd minimaliseren. Uit onderzoek blijkt dat…

Beginsituatie voor samen bewegen regelen

Waar begin je?

Als een vakleerkracht extra aandacht wil besteden aan het socialer en rechtvaardiger organiseren van een gymles kan het helpen eerst te onderzoeken in welke mate deze doelstelling haalbaar is op…

Wat als de groep 'bewegen regelen' in de weg zit?

‘Bewegen regelen’ is een prachtig thema. Ieder kind heeft recht op een plek waarin het zich sociaal kan ontwikkelen. En de les bewegingsonderwijs is natuurlijk de uitgelezen plek om dat…

Reguleren moet je ook leren!

Stop het recht van de sterkste

Naast dat we kinderen in de lessen bewegingsonderwijs graag uitdagen om beter te leren bewegen, willen we kinderen ook leren om beter met elkaar te bewegen. Want als kinderen goed…

Het bewegingsontwerp van 2018

De neo-klassikale les door de vakbekwame vakleerkracht

Begin 2017 is de eerste ontwerpwedstrijd uitgeschreven voor het beste bewegingsontwerp van het jaar. Uit de inzendingen op de eerste ontwerpwedstrijd bleek dat met name klassikale activiteiten veel succes genieten…