Vijf keer succes met je kleuterles
Door het enthousiasme en de beweegdrang van kleuters is het gemakkelijk om als leerkracht succes te ervaren in je gymles. Maar om een les echt lerend te maken is er…
Zwemparticipatie en de waarde van Bswim
Kinderen van scholen in de gemeente Groningen die deelnemen aan Bslim (een sportief leefstijlprogramma) vullen jaarlijks een vragenlijst in. In deze vragenlijst (kinderen uit groep 5 t/m 8) zijn ook…
De effecten van Bswim Groningen
Een onderzoek naar de effecten van het Bswim programma op de zwemveiligheid, motivatie en self-efficacy
Het Instituut voor Sportstudies (Hanzehogeschool Groningen) verzorgt de monitoring van het Bswim programma voor de gemeente Groningen. In het schooljaar 2016-2017 is er onderzoek gedaan naar de effecten van dit…
Welke kenmerken zorgen voor een optimaal zwemlestraject?
De invloed van baby- en peuter zwemmen, andere sporten dan zwemmen en kindkenmerken op het succes van het zwemlestraject
Bij de Zwemschool Instituut voor Sportstudies is in kaart gebracht welke factoren mogelijk een rol spelen bij de manier waarop kinderen het watergewenningstraject doorlopen. De voorgeschiedenis van 23 kinderen is…
Effect van watervrij maken en leren zwemmen zonder drijfmiddelen voor leerlingen met een beperking
Bij een mytylschool is gekoppeld aan een zes weken durende interventie onderzoek verricht. De belangrijkste resultaten: Kinderen met een minder zware lichamelijke beperking boeken vooruitgang als drijfmiddelen actief worden afgebouwd.…