Ga naar de inhoud
Er zijn 7 resultaten gevonden.
Reset filters

Het spelen verspeeld?

Speelruimte creëren met het OPA-model

In een gedicht uit de bundel ‘Het moest maar eens gaan sneeuwen’ van Tjitske Jansen staan de regels “Is er een leeftijd waarop iemand je komt vertellen: Vanaf heden is…

Van rups naar vlinder

Over het belang van presentie voor de pedagogische opdracht van leraren

De pedagogische opdracht - het voorbereiden van kinderen en jongeren op de maatschappij - binnen het onderwijs staat meer dan ooit in de belangstelling. Jaap Kleinpaste buigt zich in deze…

Go(lf) with the flow

How to get in the zone and stay there!

Hoe kunnen golfers hun vaardigheden verbeteren? Auteur Auke Hempenius geeft in Go(lf) with the Flow het antwoord. Met de Amerikaanse golfcoach Dan Martin ontwikkelde hij Inner Genius Golf. Deze golffilosofie…

Peergroep leren

Dit artikel past mooi in dit topic over zelfstandig leren. Peergroep leren, leren van, met en door je medeleerlingen dus! Is peergroup learning te realiseren in de lessen bewegingsonderwijs? Welke…

Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs

Een kritische dialoog

Op woensdag 25 maart organiseerde het lectoraat Bewegen, School en Sport van hogeschool Windesheim het symposium ‘Van tikken naar taggen 2015’ over digitalisering in bewegingsonderwijs en sport. Tijdens dit symposium…

Onderzoek naar beweeggames moet naar een hoger level

De Wii is enorm populair en de Xbox Kinect is onlangs gelanceerd als spelcomputer waarbij het lichaam de controller is. Wat is de betekenis van beweeggames voor het domein van bewegen en…

Van tikken naar taggen

Digitalisering van bewegingsonderwijs en sport

Ook binnen het bewegingsonderwijs gaat de digitalisering niet aan de deur voorbij. Het gebruik van tablets, apps, videofeedback en (serious) games, wordt steeds meer gemeengoed. Zeker voor kinderen is de…