Ga naar de inhoud
Er zijn 25 resultaten gevonden.
Reset filters

Het mag meer ons zijn

“Ik hoef niet naast hem te zitten van mijn ouders”, “wat is hier het nut van?”, “ik bepaal zelf wel wat goed voor me is”, “ik heb geen zin dus…

IK in de WIJ (5) Uitgebreid

Groepsdynamisch Werken in het onderwijs

Oorzaak, motief en interventies IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de…

IK in de WIJ (5)

Groepsdynamisch Werken in het onderwijs

Oorzaak, motief en interventies IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de…

IK in de WIJ (4)

Groepsdynamisch Werken in het onderwijs

IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

IK in de WIJ (3)

Groepsdynamisch Werken in het onderwijs

IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

IK in de WIJ 2

Groepsdynamisch Werken in het onderwijs

IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

IK in de WIJ

Groepsdynamisch werken in het onderwijs

IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

Van observeren naar analyseren en gericht interveniëren

Hoe kan klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (4)

In voorgaande artikelen hebben we stilgestaan bij het belang van constateren (o.a. de SST test en SAQI als meetinstrument) en observeren door een ‘groepsdynamische bril’. In dit artikel maken we…

Het begint bij kijken

Hoe kan klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (3)

“Die klas 2 havo B is zo druk. Ik kan er niets mee. Ik ben meer bezig met orde houden dan met lesgeven. Er valt geen land mee te bezeilen.…

Het begint bij kijken

Hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (2)

In Lichamelijke Opvoeding 9 van 2014 is het eerste artikel verschenen over Klassenspel en passend onderwijs. Klassenspel is gericht op het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat door meer…