Ga naar de inhoud
Er zijn 4 resultaten gevonden.
Reset filters

Samen bewegen regelen in de praktijk (4)

Hoe leren omgaan met het boek?

Dit vierde artikel in de reeks over Samen bewegen regelen reikt handvatten aan voor studenten en startende leerkrachten. Samen bewegen regelen vraagt nogal iets van de leerkracht en de leerlingen.…

Samen bewegen regelen in het basisonderwijs

Leerkrachten schakelen vaak leerlingen in als helpers. Zij vinden het thema Bewegen regelen om meerdere redenen belangrijk: zelfstandigheid van leerlingen vergroten, beweegtijd maximaliseren en instructietijd minimaliseren. Uit onderzoek blijkt dat…

Samen bewegen regelen: methodische regelknoppen

Dit artikel is onderdeel van reeks topic-artikelen in dit magazine. In deze artikelen is geprobeerd het moeilijk tastbare en meetbare item ‘bewegen regelen’ handvatten te geven. Maar hoe ziet zoiets…

Vakleerkracht en groepsleerkracht

Samen op weg naar een dynamische schooldag!

Een dynamische schooldag, kan je niet in je eentje bewerkstelligen. Op school lopen gelukkig collega's rond met verschillende expertises, hierdoor kan je elkaar versterken. De expertises van een vakleerkracht kennen…