Ga naar de inhoud
Er zijn 9 resultaten gevonden.
Reset filters

Strategische communicatie

Principes en toepassingen

Dit boek gaat over principes en toepassingen van strategische communicatie. Het uitgangspunt is dat een goed begrip van de wijze waarop mensen met elkaar communiceren in verschillende contexten en gedegen…

Accountability

New challenges, new forms

The general call for more accountability, affecting all western institutions, has reached the communication professionals as well. How can they cope with this new challenge? The danger is that they…

Wat maakt het verschil?

Over de waarde van pluriformiteit in interactieve beleidsprocessen

In deze studie wordt gezocht naar de betekenis van verschillen in interactieve beleidsprocessen en naar mogelijkheden om bij het oplossen van complexe beleidsproblemen op een andere manier om te gaan…

De straat is van ons allemaal!

Een studie naar conflicten in publieke ruimtes en de rol van de overheid

Een studie naar conflicten in publieke ruimtes en de rol van de overheid. De volgende vragen worden in het onderzoek beantwoord: Welke frames presenteren de verschillende betrokkenen met betrekking tot…

Water en olie, dat mengt niet vanzelf

Onderzoek naar theoriegebruik bij Nederlandse leefstijlcampagnes

Uit de resultaten blijkt dat theorieën vooral toegepast worden in de opzetfase van een campagne, en met name tijdens de aanvraag voor subsidie. Theorieën die gericht zijn op het individu…

Water en olie, dat mengt niet vanzelf

Onderzoek naar theoriegebruik bij leefstijlcampagnes

Gezondheidsproblemen, zoals overgewicht, roken en diabetes komen veelvuldig voor in de Nederlandse samenleving. Om het aantal gezondheidsproblemen terug te dringen is er in de afgelopen jaren gekozen voor een leefstijlbenadering.…

Planning in de praktijk van gezondheidsbevordering

De Flash!-case

Plannen is van belang bij gezondheidsbevorderende interventies. Er is al lang en veel geschreven over planning in de gezondheidsbevordering, wat niet betekent dat in de praktijk altijd zorgvuldig gepland wordt.…

De Flash!-campagne

Een aanpak in beweging

Een wetenschappelijk verantwoord rapport met daarin een heldere beschrijving van de werkwijze van de FLASH! campagne en (waar mogelijk) een wetenschappelijke onderbouwing van de campagne aanpak.

Communicatie en interactieve beleidsvorming

Boek met daarin een pleidooi voor een interactieve vorm van overheidsbeleid, waarbij de overheid (nieuw) beleid vormt in samenwerking met de betrokken burgers.