Sportbouwer 2.0
Een evaluatiestudie naar de effecten van Sportbouwer
Doelstellingen van Sportbouwer Het overstijgende doel van de aanpak ‘Zelfstandig sporten van kinderen met DCD’ is om kinderen met DCD meer eigen regie te geven in het verbeteren van hun…
Zelfregulatie in het bewegingsonderwijs #hoedan?
Waarom weet Hannah zichzelf in de gymles altijd goed uit te dagen en blijft Noor een beetje hangen op hetzelfde niveau? En hoe kan het dat Stefan voor aanvang van…
Goalkeeper op het schoolplein
Een methode gericht op de ontwikkeling van zelfregulatievaardigheden op het schoolplein in het basisonderwijs
Dit is de docentenhandleiding voor het gebruik van de methodiek Goalkeeper voor pleinactiviteiten in het basisonderwijs. Het doel van deze methodiek is om zelfregulatie te stimuleren. Behalve deze methodiek bestaat…
Goalkeeper: van papier naar de praktijk! (2)
Uitleg van de ontwerpstappen om te komen tot een zelfregulatieve lessenreeks
In het vorige artikel (Lichamelijke Opvoeding magazine 2, 2017) is aandacht besteed aan Goalkeeper; een methode gericht op het stimuleren van zelfregulatie in sport- en leefstijllessen. In het kader wordt…