Ga naar de inhoud
Er zijn 5 resultaten gevonden.
Reset filters

Continu onderzoek burgerperspectieven

In dit eenenveertigste kwartaalbericht van het Continu Onderzoek Burgerperspectieven (COB) wordt de Nederlandse publieke opinie in het eerste kwartaal van 2018 onderzocht. In het eerste hoofdstuk gaan de onderzoekers vooral…

De sociale staat van Nederland 2017

Hieronder volgen enkele belangrijke conclusies uit deze publicatie. Dit tweejaarlijkse rapport geeft een beeld van de sociale situatie in Nederland. Aan de hand van kerncijfers analyseert het SCP de ontwikkelingen op…

Media: tijd in kaart

'Media:Tijd in kaart' is een digitale publicatie (‘card stack’), opgebouwd uit diverse op zichzelf staande pagina’s of ‘kaarten’. Iedere kaart gaat in op één aspect van het mediagebruik, gebaseerd op…

Media:tijd 2015

Tijd en media, het zijn twee onafscheidelijke eenheden. Niet alleen de aanvangstijden ingeval van radio en tv-programma’s, ook de tijd die we besteden aan media is een belangrijke parameter om…

Gedragsverandering via campagnes 2.0

Deze literatuurstudie geeft een overzicht van nieuwe wetenschappelijke inzichten in gedragsverandering die relevant kunnen zijn voor overheidscampagnes. Daarbij wordt telkens ingegaan op de vraag hoe overheidscommunicatie effectiever invloed kan hebben…