Ga naar de inhoud
Er zijn 16 resultaten gevonden.
Reset filters

Coachen met het model 'Loopt't?, Lukt't?, Leeft't? 2.0

In dit artikel geven we een korte inkijk in een methodiek van coachen volgens het loopt ‘t, lukt’t, leeft’t model. Het is een voorschot op de publicatie die volgend jaar…

Smart led-vloer technologie

Dit artikel sluit aan op het artikel Stand van zaken na zeven jaar Taggen in dit nummer. Daarin wordt teruggeblikt op de digitale ontwikkelingen in het bewegingsonderwijs in de zeven…

De stand van zaken na zeven jaar taggen

De redactie van Lichamelijke Opvoeding Magazine vroeg enkele betrokkenen om naar aanleiding van het boek Van tikken naar taggen in het kader van dit topic digitalisering terug te blikken op…

Padel en pickleball

Terugslagspelen kennen een enorme opleving in onze beweegcultuur. De opkomst van padel is daar het grootste voorbeeld van. Het lijkt of er bijna niemand te vinden is die geen liefhebber…

Start(V)aardig: pedagogische-didactisch handelen in de kleutersport

Om te achterhalen welke aspecten van pedagogisch-didactisch handelen buurtsportcoaches van belang achten binnen de kleutersport, zijn er in 2021 individuele interviews afgenomen. In dit artikel presenteren we de belangrijkste bevindingen…

Spelanalyse met Video-catch voor de iPad

Dit artikel laat zien hoe de app ‘Video-catch’ werkt in het onderwijs. De vraag hierbij is vooral nog hoe en wanneer het taggen met deze digitale toepassing effectief kan worden…

Brugklas softbal (2): tikspelen voor elk niveau

Binnen de tikspelen in de zaal is er veel te leren van principes die ook bij softbal een rol spelen. Bijvoorbeeld als loper loopacties afstemmen op de balweg en de…

Brugklas softbal: 'hit and run voor elk niveau' (1)

In deze buitenperiode wordt op veel velden bij school softbal gespeeld. Bij volledig softbal staan leerlingen veel stil en wachten tot ze actief kunnen worden als velder of slagman. Softbalvormen…

Attractief handbal spelen (3)

Aantrekkelijke oefenvormen op de grens van sportvereniging en onderwijs voor kinderen van 12 en 13 jaar.

Softbal: hit and runs voor elk niveau (3)

Naar aanleiding van het eerste artikel ‘Hit and Run voor élk niveau’, dat verscheen in Lichamelijke Opvoeding 11 van 2007, hebben we veel reacties gekregen van leerlingen, studenten en collega’s. Reacties…