Kiezen bij de kassa
Een verkenning van maatschappelijk bewust consumeren in Nederland
Bepaalde kleding niet kopen omdat er kinderarbeid aan te pas kwam; biologische eieren juist wél kopen omdat men kippen een beter leven toewenst; een auto met de buren delen omwille…
Crisis in aantocht?
Verdiepingsstudie continu onderzoek burgerperspectieven 2008
Nederlanders tonen zich in meerderheid zeer tevreden met het eigen leven, bezorgd over de samenleving en ontevreden over de politiek. Welke argumenten voeren ze daarvoor aan, hoe stabiel zijn hun…
The social state of the Netherlands 2009
Deze publicatie past in een lange en internationale traditie van onderzoek waarin, door gebruik te maken van sociale indicatoren, getracht wordt op een eenduidige manier de levensomstandigheden en de kwaliteit…
De sociale staat van Nederland 2009
Deze publicatie past in een lange en internationale traditie van onderzoek waarin, door gebruik te maken van sociale indicatoren, getracht wordt op een eenduidige manier de levensomstandigheden en de kwaliteit…
Continu onderzoek burgerperspectieven
Kwartaalbericht 2009-1
Dit is het vijfde kwartaalbericht van het Continu Onderzoek Burgerperspectieven (COB) en betreft enquête- en focusgroeponderzoek in het eerste kwartaal van 2009. In de vaste hoofdstukken 1 en 2 wordt…