Media: tijd in beeld
Dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie, het culturele draagvlak, deel 14
In het huidige medialandschap is het moeilijk om het mediagebruik te onderscheiden van persoonlijke communicatie. De activiteiten kunnen deels via dezelfde apparatuur en soms gelijktijdig plaatsvinden. In dit rapport presenteren…
Sportfans
Volgen van sport via media
Dit hoofdstuk in de 'Rapportage sport 2014' gaat over het volgen van sport via media. Van sportmoeheid via media lijkt vandaag de dag geen sprake. Een ruime meerderheid (62%) volgt…
Media
Tijd 2014
Deze publicatie betreft de eerste uitgave van 'Media:Tijd' waarin de tijdsbesteding aan diverse activiteiten en media in het bijzonder wordt blootgelegd. Het beschrijft de resultaten van onderzoek naar media-activiteiten, mediadragers…
De sociale staat van Nederland 2013
Hoe gaat het met de Nederlandse bevolking? Dat is de centrale vraag in 'De sociale staat van Nederland 2013'. Deze vraag wordt beantwoord aan de hand van een beschrijving van…
Met het oog op de tijd
Een blik op de tijdsbesteding van Nederlanders
In dit rapport staan op basis van het nieuwste tijdsbestedingsonderzoek (TBO) uit 2011/2012 de meest recente ontwikkelingen in de tijdsbesteding van Nederlanders centraal. De nadruk ligt in het rapport op…
Using smartphones in survey research
A multifunctional tool, implementation of a time use app, a feasibility study
Smartphones and apps offer an innovative means of collecting data from the public. The Netherlands Institute for Social Research (SCP) has been engaged in one of the first experiments involving…