Jump-in
Bevordering van lichamelijke activiteit van basisschoolkinderen met JUMP-in: een toolkit met instrumenten, inzetbaar op maat. In dit artikel leest u wat JUMP-in inhoudt en hoe ermee wordt gewerkt in Amsterdam.
Jumpin
Development and evaluation of an intervention to promote sports participation and physical activity in children
In 2002 startte de gemeente Amsterdam de ontwikkeling van JUMP-in, een multi-level interventie voor kinderen van basisscholen in achterstandswijken. Doel van JUMP-in was het stimuleren van sportdeelname en dagelijkse lichamelijke…
JUMP-in, development and evaluation of an intervention to promote sports participation and physical activity in children
Sportdeelname stijgt bij kinderen die meedoen aan JUMP-in, een programma voor scholen in Amsterdamse aandachtswijken. Bij meisjes stijgt de deelname nog sterker dan bij jongens. Dit blijkt uit promotieonderzoek van…
Mediators of the effect of the JUMP-in intervention on physical activity and sedentary behavior in Dutch primary schoolchildren from disadvantaged neighborhoods
Background: Important health benefits can be achieved when physical activity in children from low socio-economic status is promoted and sedentariness is limited. By specifying the mediating mechanisms of existing interventions…
Van interventiemodel naar praktijk
Het project jump-in, kinderen bewegen
Inzicht in achterliggende theorieën en modellen van een interventie is zeer waardevol, maar blijft nog te vaak onbekend. In dit artikel wordt uiteengezet hoe theorieën en modellen bruikbaar zijn geweest…
Evaluatie Jump-In pilot 2002-2004
Effect- en procesevaluatie van een bewegingsstimulerende interventie voor kinderen van de basisschool
Van 2002 tot 2004 is in de stadsdelen Slotervaart en Noord de pilot Jump-in uitgevoerd op vier basisscholen. Op de scholen die aan de pilot Jump-in (2002-2004) deelnamen had 36%…