Ga naar de inhoud
Er zijn 7 resultaten gevonden.
Reset filters

MOVe WITh - Met Ouderen Vooruit Wandelen met Interactieve Technologie

Evaluatie Walk in the ParQ route

In het KIEM-Sport project MOVe WITh: Met Ouderen Vooruit Wandelen met Interactieve Technologie is de interactieve beweegroute ‘Walk in the ParQ’ (WITP) geëvalueerd met ouderen, zorgprofessionals en andere stakeholders en zijn…

Determinants of physical activity in wheelchair users with spinal cord injury or lower limb amputation

Perspectives of rehabilitation professionals and wheelchair users

Important, changeable determinants of physical activity that might be influenced in future lifestyle interventions for wheelchair users are: balance in daily life leading to more time and energy to exercise,…

Amsterdam 2016 European Athletics Championships

Economic impact and experiences

The Championships took place from 5 July to 10 July 2016 in the Amsterdam Olympic Stadium and Museum Square. Economic impact studies measure the maximum additional expenditure yielded by a certain sports…

Evaluatie Dam tot Damloop 2016

Onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Inholland hebben bij de Dam tot Damloop 2016 een evaluatieonderzoek uitgevoerd met als doel het vinden van aanknopingspunten voor het verminderen van…

EK Atletiek Amsterdam 2016

Economische impact en beleving

De Europese kampioenschappen (EK) atletiek vonden van 5 juli tot en met 10 juli 2016 plaats in het Olympisch Stadion en op het Museumplein in Amsterdam. Dit rapport beschrijft de…

De rol van innovatieve technologie in het stimuleren van sport en bewegen in de steden Amsterdam en Eindhoven

De auteurs gaan in dit artikel in op de mogelijkheden van innovatieve technologie in het stimuleren van sport en bewegen en het op maat aanpassen van beweegvriendelijke omgevingen in een…

App use, physical activity and healthy lifestyle

A cross sectional study

Background: Physical inactivity is a growing public health concern. Use of mobile applications (apps) may be a powerful tool to encourage physical activity and a healthy lifestyle. For instance, apps…