Ga naar de inhoud
Er zijn 8 resultaten gevonden.
Reset filters

Factsheet sportverenigingen tussen tradities en ambities

Het Mulier Instituut heeft samen met de Universiteit Utrecht een omvangrijk meerjarenonderzoeksproject uitgevoerd waarbij sportverenigingen en hun veranderingsvermogen centraal hebben gestaan. In het boek 'Sportverenigingen: tussen tradities en ambities' wordt…

Sportverenigingen

Over de veranderingen die de sport heden ten dage doormaakt en de gevolgen daarvan voor de aard en het karakter van sportverenigingen, wordt veel gediscussieerd en vaak gespeculeerd. Dat laatste…

Onderzoek naar de organisatie van de sport ter realisatie van de ambities OP 2028

Dit onderzoek neemt de ambities zoals ze door NOC*NSF zijn vastgesteld in het Olympisch Plan 2028 als uitgangspunt. Tijdens het onderzoek staan de opvattingen en betekenissen van de benodigde organisaties,…

Waarden en normen in de sport

In deze literatuurstudie over sportverenigingen in ontwikkeling worden de sportinhoudelijke inzichten van de laatste vijftien jaar kritisch beschouwd. de studie is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij de veranderingen…

SPIN organisatie-onderzoek

In opdracht van NOC*NSF heeft het Centrum voor Beleid en Management drie maanden organisatie-onderzoek verricht in het kader van het SPIN-project. Het organisatie-onderzoek is parallel uitgevoerd aan trendanalyse, consumentenonderzoek en…

Voetbalverenigingen en fusie

Handleiding voor fuserende voetbalverenigingen, waaraan een uitgebreid kwalitatief onderzoek onder een groot aantal gefuseerde en fuserende verenigingen en gesprekken in alle KNVB-districten, is voorafgegaan.

Betekenissen van besturen

Proefschrift over de wijze waarop bestuurders van sportorganisaties met hun organisaties om gaan.

Sportverenigingen in de 21e eeuw

Een onderzoek naar 'best practices' in amateursportverenigingen: Wat zijn volgens direct betrokkenen goede sportverenigingen en welke belangrijke kenmerken vertonen deze? Het onderzoek gaat in op de volgende vragen: Welke verenigingen…