Strategische communicatie
Principes en toepassingen
Dit boek gaat over principes en toepassingen van strategische communicatie. Het uitgangspunt is dat een goed begrip van de wijze waarop mensen met elkaar communiceren in verschillende contexten en gedegen…
Accountability
New challenges, new forms
The general call for more accountability, affecting all western institutions, has reached the communication professionals as well. How can they cope with this new challenge? The danger is that they…
Wat maakt het verschil?
Over de waarde van pluriformiteit in interactieve beleidsprocessen
In deze studie wordt gezocht naar de betekenis van verschillen in interactieve beleidsprocessen en naar mogelijkheden om bij het oplossen van complexe beleidsproblemen op een andere manier om te gaan…
De straat is van ons allemaal!
Een studie naar conflicten in publieke ruimtes en de rol van de overheid
Een studie naar conflicten in publieke ruimtes en de rol van de overheid. De volgende vragen worden in het onderzoek beantwoord: Welke frames presenteren de verschillende betrokkenen met betrekking tot…
Water en olie, dat mengt niet vanzelf
Onderzoek naar theoriegebruik bij Nederlandse leefstijlcampagnes
Uit de resultaten blijkt dat theorieën vooral toegepast worden in de opzetfase van een campagne, en met name tijdens de aanvraag voor subsidie. Theorieën die gericht zijn op het individu…
Water en olie, dat mengt niet vanzelf
Onderzoek naar theoriegebruik bij leefstijlcampagnes
Gezondheidsproblemen, zoals overgewicht, roken en diabetes komen veelvuldig voor in de Nederlandse samenleving. Om het aantal gezondheidsproblemen terug te dringen is er in de afgelopen jaren gekozen voor een leefstijlbenadering.…
Planning in de praktijk van gezondheidsbevordering
De Flash!-case
Plannen is van belang bij gezondheidsbevorderende interventies. Er is al lang en veel geschreven over planning in de gezondheidsbevordering, wat niet betekent dat in de praktijk altijd zorgvuldig gepland wordt.…
De Flash!-campagne
Een aanpak in beweging
Een wetenschappelijk verantwoord rapport met daarin een heldere beschrijving van de werkwijze van de FLASH! campagne en (waar mogelijk) een wetenschappelijke onderbouwing van de campagne aanpak.
Communicatie en interactieve beleidsvorming
Boek met daarin een pleidooi voor een interactieve vorm van overheidsbeleid, waarbij de overheid (nieuw) beleid vormt in samenwerking met de betrokken burgers.