Ga naar de inhoud
Er zijn 10 resultaten gevonden.
Reset filters

De relatie motorische vaadigheden en het beweeg- en zitgedrag leerlingen

Kinderen zijn tegenwoordig niet alleen te weinig fysiek actief, maar zitten ook te veel en te lang. Er is een toenemend besef dat deze gedragspatronen moeten worden veranderd. Om veranderingen…

Effect inzet vakdocent LO in heet BO op motorische ontwikkeling leerlingen

De motorische vaardigheden van kinderen zijn in de laatste jaren verder achteruit gegaan (Inspectie van het Onderwijs, 2018; Runhaar et al., 2010). Ook zijn er steeds meer kinderen met motorische…

Het beweegplezier en de beweegintensiteit van basisschoolleerlingenn

Dat kinderen in Nederland niet genoeg bewegen is inmiddels breed bekend. Om deze  reden is er tegenwoordig een groot aantal interventies en programma’s dat gericht is op het verhogen van…

Investigating motor competence in association with sedentary behavior and physical activity in 7- to 11-year-old children

Children’s motor competence (MC) has declined in the past decades, while sedentary behavior (SB) has increased. This study examined the association between MC and physical activity (PA) levels among primary…

Disentangling physical activity and sedentary behavior patterns in children with low motor competence

Children with low motor competence (MC) are at high-risk for physical inactivity, yet little is known about their physical activity (PA) and sedentary behavior (SB) patterns throughout the day. The…

Het schoolplein…. spelenderwijs bewegen

Het schoolplein biedt ieder kind op de basisschool de kans tot motorische- en sociale ontwikkeling. Maar het is niet meer vanzelfsprekend dat er een breed scala van spel- en sportactiviteiten op het…

School en ouders: invloed op het beweeggedrag is een gezamenlijke klus!

De school wordt gezien als dè plek om het beweeggedrag van kinderen te beïnvloeden. De school en de ouders moeten de handen ineenslaan om bewegingsstimulering op de basisschool een kans van slagen te geven.…

Basisschool in Beweging….

Basisscholen worden tegenwoordig overspoeld door een grote hoeveelheid projecten gericht op het bevorderen van een gezonde, actieve leefstijl bij kinderen. Deze groei van projecten wordt verklaard vanuit de toenemende bewegingsarmoede van kinderen in…

Het schoolplein

Het schoolplein biedt ieder kind op de basisschool de kans tot motorische- en sociale ontwikkeling. Maar het is niet meer vanzelfsprekend dat er een breed scala van spel- en sportactiviteiten…

Basisschool in beweging

Kinderen bewegen te weinig. Daarom is er steeds meer interesse ontstaan in doelgerichte methoden om het beweeggedrag van kinderen te beïnvloeden. Omdat kinderen in de basisschoolleeftijd het grootste deel van…