Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren uw privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief

Noodzakelijke cookies zijn cruciaal voor de basisfuncties van de website en zonder deze werkt de website niet op de beoogde manier.Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.

Functionele cookies helpen bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

Geen cookies weer te geven

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over de statistieken van het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

Geen cookies weer te geven

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te bezorgen op basis van de eerder bezochte pagina's en om de effectiviteit van de advertentiecampagne te analyseren.

Geen cookies weer te geven

Ga naar de inhoud

Schoolzwemmen en zwemvaardigheid II

Een kwestie van educatie en zorg

  • Auteurs: Bart Crum
  • Type: rapport
  • Taal: Nederlands
  • Jaar: 1997
  • Uitgever: Werkgroep Schoolzwemmen
  • Collatie: 62 p. bijl. fig. ill. tab. Met lit. opg. ISBN: 9090106936

Samenvatting

Met dit rapport richt de werkgroep schoolzwemmen zich tot allen die verantwoordelijkheid dragen voor schoolzwemmen in het primair onderwijs. Twee keer eerder, in 1985 en 1991, is op initiatief van deze werkgroep de situatie van het schoolzwemmen op de Nederlandse basisscholen in kaart gebracht. In 1996 neemt de werkgroep schoolzwemmen voor derde maal het initiatief tot een inventariserend onderzoek. Met dit derde onderzoek beoogt de werkgroep niet alleen antwoord te krijgen op de vraag of de situatie verder verslechterd of mogelijk verbeterd is. Het onderzoek is er ook op gericht de ontwikkeling van het schoolzwemaanbod en de zwemvaardigheid van de leerlingen breder en gedifferentieerder in kaart te brengen. Er is ook een deel van het speciaal onderwijs in het onderzoek betrokken.

Literatuurverwijzing: Crum, B.J. (1997). Schoolzwemmen en zwemvaardigheid II: een kwestie van educatie en zorg. Werkgroep Schoolzwemmen.