Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren uw privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief

Noodzakelijke cookies zijn cruciaal voor de basisfuncties van de website en zonder deze werkt de website niet op de beoogde manier.Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.

Functionele cookies helpen bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

Geen cookies weer te geven

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over de statistieken van het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

Geen cookies weer te geven

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te bezorgen op basis van de eerder bezochte pagina's en om de effectiviteit van de advertentiecampagne te analyseren.

Geen cookies weer te geven

Ga naar de inhoud

Efficacy of an electronic messaging intervention for the promotion of physical activity and nutrition behavior in the workplace context

Samenvatting

Onderzoek door de Universiteit in Alberta (Canada) waarin de effectiviteit wordt aangetoond om d.m.v. e-mail gezond gedrag te bevorderen. Het onderzoek duurde 12 weken en er deden ruim 2.500 Canadezen aan mee. De groep die de e-mails ontving bleek gedurende die 12 weken meer aan lichaamsbeweging te zijn gaan doen en deze mensen bleven er vertrouwen in houden dat ze na afloop van het onderzoek door zouden gaan met bewegen. Ze bleken veel beter op de hoogte van de voor- en nadelen van lichaamsbeweging en veranderingen in hun voedingspatroon. En dan bleek ook nog eens dat het vetpercentage van de groep die de e-mails ontving afgenomen was. Bij de controlegroep, die de e-mail niet gekregen had, nam het vetpercentage in de loop van het onderzoek door de bank genomen zelfs een klein beetje toe.

Literatuurverwijzing: Plotnikoff, R.C., McCargar, L., Wilson, P., & Loucaides, C. (2005). Efficacy of an electronic messaging intervention for the promotion of physical activity and nutrition behavior in the workplace context.