Ga naar de inhoud

Lesson Study - Professionaliseren met impact

  • Auteurs: Menno Slingerland , Lars Borghouts
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke Opvoeding

Samenvatting

Professionaliseren kan op verschillende manieren, zoals ook blijkt uit de verschillende artikelen in dit topic. In plaats van eenmalige studiedagen en workshops, nemen steeds meer leraren deel aan ‘Lesson Study’, een bijzondere vorm van samenwerkend professionaliseren. Maar hoe bruikbaar is die methode voor leraren lichamelijke opvoeding? Een verslag van een uniek, grootschalig onderzoek in de beroepspraktijk.

professionaliseren, onderzoek, Lesson Study

Literatuurverwijzing: Slingerland, M., & Borghouts, L.B. (2019, december). Lesson Study - Professionaliseren met impact. Lichamelijke Opvoeding 107 (pp. 6 - 9)