Samen bewegen regelen in de praktijk (5)
Bewegen regelen in de brugklas vo, moeilijk en belangrijk
Samenvatting
Het boek ‘Samen bewegen regelen’ (SBR) is gericht op het primair onderwijs (po). Maarten Massink en Chris Hazelebach vroegen zich af of dit boek ook waarde kan hebben voor het voortgezet onderwijs (vo). Na het geven van lessen aan een brugklas en tweede klas werd duidelijk dat de problematiek van bewegen regelen op het vo anders is dan op het po. De hoofdstukken over doelstelling, beginsituatie en vakwerkplan kunnen behulpzaam zijn om sociale problemen in de vo-gymles beter te begrijpen. De methodische praktijkvoorbeelden zijn vanuit een aangepaste visie vertaalbaar naar het vo.
samen bewegen regelen, brugklas vo
Literatuurverwijzing: Hazelebach, C., & Massink, M. (2024, juni). Samen bewegen regelen in de praktijk (5): bewegen regelen in de brugklas vo, moeilijk en belangrijk. LO Magazine 112 (pp. 26 - 29)