Ga naar de inhoud

De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie

Hoe bereik je mensen die niet sporten?

  • Auteurs: Remko van den Dool
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: Arko Sports Media
  • Plaats van uitgave: Nieuwegein
  • Naam tijdschrift/vakblad: Sport & Strategie

Samenvatting

Het doel van het Sportakkoord II is om meer Nederlanders te laten sporten. Het preventieakkoord streeft naar een beweegdeelname van 75% in 2040. Maar hoe bereik je mensen die niet sporten?

Remko van den Dool, senior onderzoeker bij het Mulier Instituut, schrijft hierover drie artikelen in het vakblad Sport & Strategie. In het eerste artikel, dat verscheen in nummer 3 van juli 2023, schetst hij de startpositie: welke groepen blijven achter? Welke actuele ontwikkelingen spelen er en hoe ziet de huidige ‘sportmarkt’ eruit?

In Sport & Strategie nummer 4 beschrijft de auteur manieren om minder sportieve mensen te bereiken. In nummer 5 schrijft hij over marketing als strategie om sportieve activiteiten te stimuleren.

Literatuurverwijzing: Dool, R. van den (2023, juli). De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie: hoe bereik je mensen die niet sporten?. Sport & Strategie 17 (pp. 30-31)