Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren uw privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief

Noodzakelijke cookies zijn cruciaal voor de basisfuncties van de website en zonder deze werkt de website niet op de beoogde manier.Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.

Functionele cookies helpen bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

Geen cookies weer te geven

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over de statistieken van het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

Geen cookies weer te geven

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te bezorgen op basis van de eerder bezochte pagina's en om de effectiviteit van de advertentiecampagne te analyseren.

Geen cookies weer te geven

Ga naar de inhoud

Bewegingsonderwijs: een doelbewuste praktijk (3)

Meervoudig bekwaamheid

  • Auteurs: Henk van der Palen
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Labels: beleid KVLO: LO, beleid KVLO: Onderwijszaken
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke Opvoeding

Samenvatting

Dit is het derde en afrondende artikel in een reeks van drie over doelstellingen in bewegingsonderwijs en effecten ervan op de onderwijspraktijk. De artikelenreeks beschrijft een vakopvatting waarin beter leren bewegen de kern vormt. Het eerste artikel (Van der Palen, 2020a) ging over beter leren bewegen vanuit een pedagogisch perspectief. De tweede bijdrage (Van der Palen, 2020b) focuste op het leren deelnemen aan de beweeg- en sportcultuur. Het laatste artikel richt zich op de meervoudige bekwaamheid die leerlingen zouden moeten verwerven. Gerelateerd aan deze artikelenreeks is een tweetal artikelen over  gezondheid in een doelbewuste bewegingsonderwijspraktijk gepubliceerd (Van der Palen, 2020c; Van der Palen, 2020d).

doelen, deelnamebekwaamheid, bewegingsonderwijs

Literatuurverwijzing: Palen, H. van der (2020, november). Bewegingsonderwijs: een doelbewuste praktijk (3): meervoudig bekwaamheid. Lichamelijke Opvoeding 108 (pp. 44 - 48)