Reguleringsdoelen in po
Hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?
Samenvatting
In het bewegingsonderwijs hebben reguleringsdoelen een belangrijke plek in het curriculum. Dat merken we niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Er zijn echter weinig studies over hoe dit in de praktijk wordt ervaren en geïmplementeerd. Hoe geven vakleerkrachten in het primair onderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen? In dit artikel bespreken we de resultaten van een recent onderzoek (Opstoel et al., 2022) onder vakleerkrachten bewegingsonderwijs in Nederland.
reguleringsdoelen, bewegen regelen, curriculum, bewegingsonderwijs
Literatuurverwijzing: Opstoel, K., Martelaer, K. de, Jacobs, F.M., Prins, F., Haerens, L., & Tartwijk, J. van (2023, maart). Reguleringsdoelen in po: hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?. LO Magazine 111 (pp. 4 - 6)