Ga naar de inhoud

Persoonlijkheid en motorisch leren bij kinderen

Onderzoek naar de relatie van angst en struktureringstendentie met het leren mini-trampoline springen

  • Auteurs: F.C. Bakker
  • Type: proefschrift/oratie
  • Taal: Nederlands
  • Jaar: 1981
  • Uitgever: Academische Pers
  • Plaats van uitgave: Amsterdam
  • Collatie: 204 p. bijl.
  • Labels: Kennisgebied KVLO: onderzoek

Samenvatting

Dit proefschrift betreft een onderzoek naar de effecten van de persoonlijkheidstrekken 'angst' en 'structureringstendentie' op het leren mini-trampoline springen door 12-jarige jongens. In dit proefschrift wordt onder andere dieper ingegaan op de concepten 'persoonlijkheidstrek' en ' angst', Daarnaast worden perspectieven ten aanzien van het uitvoeren en leren van motorische vaardigheden besproken. Tot slot wordt ingegaan op de resultaten van het onderzoek. 

Literatuurverwijzing: Bakker, F.C. (1981). Persoonlijkheid en motorisch leren bij kinderen: onderzoek naar de relatie van angst en struktureringstendentie met het leren mini-trampoline springen. Amsterdam: Academische Pers.