Ga naar de inhoud

Van observeren naar analyseren en gericht interveniëren

Hoe kan klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (4)

  • Auteurs: Roel van Beusekom , Ivo Dokman
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Labels: beleid KVLO: Praktijk, kennisgebied KVLO: Voortgezet onderwijs
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke opvoeding

Samenvatting

In voorgaande artikelen hebben we stilgestaan bij het belang van constateren (o.a. de SST test en SAQI als meetinstrument) en observeren door een ‘groepsdynamische bril’. In dit artikel maken we de slag van observeren naar analyseren. In een volgend artikel bespreken we gericht interveniëren. 

Literatuurverwijzing: Beusekom, R. van, & Dokman, I (2015, april). Van observeren naar analyseren en gericht interveniëren: hoe kan klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (4). Lichamelijke opvoeding 103 (pp. 24-27)