Ga naar de inhoud

Sportsponsoring

Tweede editie

  • Auteurs: Robert Kok , Merel Walraven
  • Type: boek
  • Taal: Nederlands
  • Jaar: 2013
  • Uitgever: Pearson Benelux
  • Plaats van uitgave: Amsterdam
  • Collatie: 215 p. ISBN: 9789043025096

Samenvatting

Sponsoring wordt steeds professioneler en is niet mer weg te denken uit de moderne sportwereld. Sportsponsoring bekijkt sponsoring vanuit het perspectief van zowel de sponsor als het sponsorobject. In vier delen behandelt dit boek:

  • de sponsor, het sponsorobject, het sponsorproces en het sponsorplan;
  • merkwaarden en relatiemarketingdoelstellingen;
  • activering en effectmeting van sportsponsoring
  • juridische aspecten van sportsponsoring
  • ambushmarketing en risico's van sportsponsoring

De theorie wordt door praktijkvoorbeelden ondersteund. Daarnaast geven de kaders een toepassing van de theorie op verschillende praktijksituaties. In deze tweede editie zijn alle voorbeelden en ondersteunend cijfermateriaal geactualiseerd om de theorie te ondersteunen met de meest recente ontwikkelingen op het gebied van sportsponsoring. 

Literatuurverwijzing: Kok, R., & Walraven, M. (2013). Sportsponsoring: tweede editie. Amsterdam: Pearson Benelux.