Ga naar de inhoud

Begeleiding van het motorisch leerproces onder de loep

Van programma's naar perceptie-actiekoppeling

  • Auteurs: Joop Duivenvoorden , Lammert Klok
  • Type: Artikel in vaktijdschrift
  • Taal: Nederlands
  • Uitgever: KVLO
  • Plaats van uitgave: Zeist
  • Labels: Kennisgebied KVLO: onderzoek, kennisgebied KVLO: Vakopleidingen LO, kennisgebied KVLO: Voortgezet onderwijs, kennisgebied KVLO: basisonderwijs
  • Naam tijdschrift/vakblad: Lichamelijke Opvoeding

Samenvatting

Dit artikel beschrijft hoe constraints (beperking of (tijdelijke) invloed op gedrag) het beweeggedrag bepalen en het succes van differentieel leren wordt uitgelegd. Aandacht wordt besteed aan de mens als complex systeem en de praktische gevolgen hiervan voor het aanleren van motorische vaardigheden. 

Literatuurverwijzing: Duivenvoorden, J, & Klok, L (2012, oktober). Begeleiding van het motorisch leerproces onder de loep: van programma's naar perceptie-actiekoppeling. Lichamelijke Opvoeding 100 (pp. 38-40)