Ga naar de inhoud

Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014

  • Auteurs: Niels Hermens , Vita Los , Claire Aussems
  • Type: rapport
  • Taal: Nederlands
  • Jaar: 2015
  • Uitgever: Verwey-Jonker Instituut
  • Plaats van uitgave: Utrecht
  • Collatie: 9 p.
  • Labels: Abo: Onderwijs

Samenvatting

Welk effect heeft Playing for Success gehad op de leerlingen die in het schooljaar 2013/2014 meededen aan het naschools programma in Rotterdam? Deze vraag staat centraal in deze publicatie. Playing for Success is een speciaal programma voor leerlingen uit de groepen 6, 7 en 8 van de basisschool die (tijdelijk) minder goed functioneren op school dan zij eigenlijk zouden kunnen. De focus ligt daarbij op leerlingen met een laag zelfvertrouwen, weinig motivatie voor school en/of met een lastige thuissituatie. Het programma wil bijdragen aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen en daarnaast hun onderwijsprestaties verbeteren. Zijn deze doelstellingen in Rotterdam behaald?

Literatuurverwijzing: Hermens, N., Los, V., & Aussems, C. (2015). Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014. Utrecht: Verwey-Jonker Instituut.