Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren uw privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief

Noodzakelijke cookies zijn cruciaal voor de basisfuncties van de website en zonder deze werkt de website niet op de beoogde manier.Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.

Functionele cookies helpen bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

Geen cookies weer te geven

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over de statistieken van het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

Geen cookies weer te geven

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te bezorgen op basis van de eerder bezochte pagina's en om de effectiviteit van de advertentiecampagne te analyseren.

Geen cookies weer te geven

Ga naar de inhoud

Sportwetenschappelijke onderzoekingen 2

Aan sport georiënteerd bewegingsonderwijs, in het spanningsveld van aanpassing en kritiek

  • Auteurs: Bart Crum
  • Type: proefschrift/oratie
  • Taal: Nederlands
  • Jaar: 1978
  • Uitgever: De Vrieseborch
  • Plaats van uitgave: Haarlem
  • Collatie: 199 p. bijl. fig. tab. Met lit. opg. ISBN: 9060760743

Samenvatting

De doelstelling van de studie van deze dissertatie kan in drie delen worden gesplitst: (1) het leveren van een bijdrage aan de opbouw van een vakdidactische theorie, die de practicus concrete hulp biedt bij het vormgeven van aan sport georiënteerd bewegingsonderwijs; (2) het diagnosticeren, tegen het licht van de ontwikkelde theorie, van feitelijk aanwezige kwalitatieve relaties tussen sport, schoolsport en bewegingsonderwijs; (3) het in kaart brengen van een aantal kwantitatieve aspecten van de schoolsport en het sportonderwijs.

Literatuurverwijzing: Crum, B.J. (1978). Sportwetenschappelijke onderzoekingen 2: aan sport georiënteerd bewegingsonderwijs, in het spanningsveld van aanpassing en kritiek. Haarlem: De Vrieseborch.