Thought leadership
Vernieuwende inzichten en waardecreatie op het snijvlak van markt en maatschappij
Samenvatting
Veel bedrijven willen tegenwoordig een thoughtleadership-positie opbouwen. Het is vaak echter niet duidelijk wat thought leadership precies inhoudt, laat staan hoe bedrijven er vorm aan geven. Centraal in 'thought leadership' is het uitdragen van een novel point of view waarmee de organisatie haar medewerkers en stakeholders op een vernieuwende manier naar relevante thema's in de industrie of maatschappij laat kijken. Door het novel point of view te vertalen naar concrete ideeën en oplossingen creëert het bedrijf waarde voor medewerkers, klanten en andere stakeholders. Hoe komen bedrijven tot een novel point of view? Hoe vertalen ze dit in hun gedrag en communicatie? Hoe delen ze hun kennis en expertise rondom dit point of view? Wat zijn concrete uitkomsten van thoughtleadership-strategieën? Dit zijn vragen die worden beantwoord in dit boek. De auteurs doen dit aan de hand van het Thought Leadership FrameworkTM dat zij uitleggen met behulp van praktijkvoorbeelden van vijf verschillende bedrijven.Literatuurverwijzing: Halderen, M. van, Kettler-Paddock, K., & Badings, C. (2013). Thought leadership: vernieuwende inzichten en waardecreatie op het snijvlak van markt en maatschappij. Amsterdam: Adformatie Groep.