Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren uw privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief

Noodzakelijke cookies zijn cruciaal voor de basisfuncties van de website en zonder deze werkt de website niet op de beoogde manier.Deze cookies slaan geen persoonlijk identificeerbare gegevens op.

Functionele cookies helpen bepaalde functionaliteiten uit te voeren, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.

Geen cookies weer te geven

Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen informatie te verstrekken over de statistieken van het aantal bezoekers, het bouncepercentage, de verkeersbron, enz.

Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.

Geen cookies weer te geven

Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te bezorgen op basis van de eerder bezochte pagina's en om de effectiviteit van de advertentiecampagne te analyseren.

Geen cookies weer te geven

Ga naar de inhoud

Sportersmonitor 2012

Samenvatting

De Sportersmonitor 2012 is uitgevoerd door GfK in opdracht van NOC*NSF. Doelstelling van de monitor is tweeledig:

  1. inzicht verkrijgen in de wijze waarop Nederlanders sporten (doen ze aan sport?, welke sporten?, hoe vaak?, in welk verband? etc.);
  2. inzicht verkrijgen in wat de drivers en barriers zijn om wel of niet te sporten, en voor verschillende doelgroepen aangeven in welke mate deze optreden.

Om deze doelstellingen te bereiken is kwantitatief online onderzoek onder ruim 4.000 Nederlanders van 5 tot en met 80 jaar uitgevoerd. De resultaten van het onderzoek worden in deze rapportage gepresenteerd.

Literatuurverwijzing: Hendriksen, T., & Hoogwerf, I. (2013). Sportersmonitor 2012. Dongen: GfK.