Irma Huiberts
Irma houdt zich als socioloog binnen het Mulier instituut met name bezig met de evaluatie van het beleidsprogramma JOGG.
Irma studeerde pedagogische wetenschappen en sociologie en richtte zich op vraagstukken over de ontwikkeling en gezondheid van zowel kinderen als volwassenen. Bij het Mulier Instituut doet ze haar promotieonderzoek naar het JOGG-beleidsprogramma. In dit onderzoek staat onder andere centraal in hoeverre het de afgelopen jaren is gelukt een gezonde omgeving te creëren voor kinderen en jongeren in JOGG-gemeenten en hoe de aanpak de komende jaren verbeterd kan worden.
Naast de JOGG-evaluatie is Irma als onderzoeker betrokken bij diverse andere onderzoeken binnen het Mulier instituut.
In haar vrije tijd doet Irma aan badminton en is ze actief als jeugdtrainer bij de badmintonvereniging.
Publicaties
- Huiberts, I., Collard, D.C.M., Singh, A.S., Lenthe, F.J. van, & Chinapaw, M.J.M. (2024). Stap voor stap naar een gezonde leefomgeving voor kinderen en jongeren: lessen uit de JOGG-aanpak. Utrecht: Mulier Instituut.
- Huiberts, I., Slot-Heijs, J.J., & Collard, D.C.M. (2024). JOGG-monitor 2023: implementatie en ervaren opbrengsten van de JOGG-aanpak in gemeenten, factsheet 2024/2. Utrecht: Mulier Instituut.
- Gorp, M. van, Melman, M., Heijden, J. van der, Huiberts, I., & Balk, L. (2024). Doortrappen: monitoring en evaluatie 2023. Utrecht: Mulier Instituut.
- Huiberts, I. (2023, november). Integraal werken: echte oplossing of lege term?. Sport & Strategie 17 (pp. 31)
- Huiberts, I., Slot-Heijs, J.J., Collard, D.C.M., Melman, M., Dopheide, M., & Heijden, J. van der (2023). JOGG-monitor 2023 (intern rapport): voortgang en bereik in JOGG-gemeenten. Utrecht: Mulier Instituut.
- Melman, M., Huiberts, I., & Collard, D.C.M. (2023). JOGG en Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (intern rapport): een beschrijving van beide aanpakken en overwegingen van gemeenten om een of beide aanpakken in te zetten. Utrecht: Mulier Instituut.
- Huiberts, I., Pellegrom, S., Collard, D.C.M., Singh, A.S., Hartingsveldt, M. van, & Broeder, L. den (2023). Samen evalueren met de doelgroep: lessen uit de ontwikkeling van een participatief evaluatie-instrument. Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen
- Stam, W. van, Huiberts, I., Nouwens, S., Tije, T. ten, & Jonge, M. de (2022). Ervaringen met en gevolgen van corona in Edam-Volendam: onderzoek onder kinderen, jongeren en ouders. Utrecht: Mulier Instituut.
- Huiberts, I., & Balk, L. (2022). Van vitaminepil tot doping.: opvattingen over middelengebruik in de recreatieve sport. Utrecht: Mulier Instituut.
- Suijlekom, A. van, Huiberts, I., Reitsma, M., & Elling, A. (2022). Pedagogisch sportklimaat in de gymsport: perspectieven van trainer-coaches, ouders en jeugdsporters. Utrecht: Mulier Instituut.