Trends en ontwikkelingen
In de sportdeelname van Nederlanders zijn vaak bepaalde trends te zien. Bijvoorbeeld dat mensen vaker individueel gaan sporten of vaker in ongeorganiseerd verband. Wij volgen deze trends en ontwikkelingen.
Recente cijfers en trends zijn te vinden in het bestand Ontwikkeling deelname sportief bewegen.
Verder schreef onderzoeker Remko van den Dool een serie artikelen in vaktijdschrift Sport & Strategie over hoe je mensen bereikt die niet sporten:
- De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie (deel 1 van 3);
- Bereiken, motiveren en vorming van sportieve gewoonten (deel 2 van 3);
- Niet-sportieve mensen bereiken met marketing-methoden (deel 3 van 3).
Onze expert
Bekijk ook
Onderzoek naar minder sportieve groepen
In ons onderzoek brengen we in kaart welke groepen Nederlanders meer bewegen of juist minder. Zo bieden we inzichten voor gericht beleid.
Lokaal onderzoek
Het Mulier Instituut voert voor gemeenten en provincies onderzoek uit naar de deelname aan sportieve activiteiten.
Belemmeringen en motieven
We onderzoeken belemmeringen en motieven om sportieve activiteiten te beoefenen, hoe mensen zich op nieuwe sporten oriënteren en of het sportaanbod aansluit bij de behoefte aan sport.