MI doet onderzoek voor fitnessbranche
In de fitnessbranche bestaat een grote behoefte aan meer kennis over de wensen van de consumenten en de trends in de sector. Zo wil de branche blijven groeien en ontwikkelen. Branchevereniging NL Actief en haar kennispartners Technogym, Matrix en Life Fitness gaan structureel investeren in onderzoek naar de vraag- en aanbodzijde van de fitnessbranche in Nederland. Het Mulier Instituut en Activity Workx hebben in samenspraak met de branche een onderzoeksagenda opgesteld en gaan deze uitvoeren.
Het doel van de onderzoeken is om zicht te houden op de wensen van de consument, het aanbod beter af te stemmen op de vraag. Dit helpt producenten bij de ontwikkeling van producten. Daarnaast beogen de onderzoeken de maatschappelijke en economische waarde van de fitnesssector te onderbouwen en de effecten van aangeboden activiteiten inzichtelijk te maken.
Meer kennis is van belang
Meer kennis over de markt is van cruciaal belang om de fitnesssector te laten groeien en een hoge kwaliteitsstandaard te waarborgen.
De eerste onderzoeksactiviteiten gaan dit jaar nog van start.
Gerelateerd nieuws
Ouderen stromen nog niet vaak door naar sport- en beweegaanbod vanuit aanpak valpreventie
Ouderen stromen nog maar weinig door naar structureel sport- en beweegaanbod vanuit de aanpak van valpreventie.
Vrijwilligerswerk in de sport: minder animo voor structurele taken, meer voor incidentele
Er is een verschuiving zichtbaar in het type vrijwilligerstaken dat Nederlanders doen in de sport. Het aandeel vrijwilligers voor structurele taken neemt af, zoals bestuursfuncties. Het aandeel dat incidentele vrijwilligerstaken doet, is stabiel of groeit zelfs.
Ruim een derde van de Nederlanders wandelt dagelijks
38 procent van de Nederlanders maakte in het afgelopen jaar dagelijks een wandeling. Het overgrote deel van de wandelaars (73%) doet dit, onder andere, om te ontspannen.